Hoogtepunten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jeanine Rongen - WaarBenJij.nu Hoogtepunten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jeanine Rongen - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

19 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst en in de tussentijd is er weer heel veel gebeurd! Dit is veel te veel voor een blog dus ik haal de hoogtepunten er maar even tussenuit!!

En dan begin ik natuurlijk met mijn allerbeste leukste mooiste super hoogtepunt! Het zwemmen met dolfijnen :D. Gisteren kwam mijn jeugddroom eindelijk uit, ik ging met dolfijnen zwemmen. Na lang twijfelen over het vele geld dat dit me zou kosten heb ik het toch gedaan. En het was het dubbel en dwars waard. Samen met 3 anderen (Jamie, Rosalie en Pieter) ging ik gistermiddag naar Dolphin Academy. Van te voren was het nog best spannend, ze zijn namelijk enorm groot!! Maar na het aaien en aan elkaar wennen vloog de tijd voorbij, het was zoooo leuk. We kregen een kus op de wang (ik in mijn oor), deden een dansje, lachen (hardop), samen duiken. Vooral dit laatste was leuk, we kregen een duikbril en dan ging je samen met de dolfijn onder water zwemmen. Je zag gewoon dat de dolfijn je heel erg in de gaten hield! Ging jij naar beneden, ging ze mee, wilde je terug naar boven, ging ze mee! Terwijl ik dit schrijf krijg ik gewoon weer een grijns op mijn gezicht, het was echt heel erg leuk. De foto’s staan nu als het goed is op facebook, kunnen jullie zien wat voor grijns het me bracht haha.

Mijn andere (letterlijk) hoogtepunt was het beklimmen van de Christoffelberg. Samen met drie andere meiden (Rosalie en Tara mijn medestagiaires bij Amigunan, en Lonneke) trotseerde ik de zware tocht naar het hoogste punt van Curaçao, de Christoffelberg. En ja, dit was echt een zware tocht. Benen die je bijna in de nek moest leggen om stukken rots op te komen, zware benauwde warme lucht, iedereen hijgen puffen en bezweet. Maar wat was het mooi…… Eenmaal boven waren we helemaal trots op onszelf en konden we met het beste uitzicht ooit even bijkomen van deze tocht. Na deze sportieve ochtend vonden we dat we een mooi strand hadden verdiend. Het water was hier zo helder dat het leek alsof je in een zwembad lag!! Het was te diep om te staan en nog zagje de bodem en alle schelpen en steentjes gewoon liggen, prachtig!! En het water is hier net zo blauw als op alle reisbureaufoto’s!!! Geen photoshop nodig. Hier hebben we lekker geluncht en lekker in de zon gelegen tot we terug moesten voor de laatste carnavalsparade begon.

En daarmee komen we dus bij de Carnaval hier in Curaçao. Tuurlijk, ik word stiekem een beetje jaloers van al jullie foto’s op facebook, vooral zaterdag baalde ik eventjes. Samen met alle Limburgers en Brabanders heb ik eventjes heerlijk geklaagd over alles wat we nu moesten missen. Maar dit klagen duurde niet lang hoor! Want wat krijg ik er veel mooie dingen voor terug… En de kans om de carnaval hier mee te maken krijg ik grote kans niet meer. De carnaval heir bestaat uit verschillende parades, elke dag was er wel eentje. Ik ben naar de Neonparade, de Grote Carnavalsparade en de Afscheidsparade geweest. Iedereen was zo mooi verkleed! Echt leuk om eens mee te maken. Langs de weg stonden stoelen die al weken lang daar stonden om voor de locals plekjes te reserveren. Ze namen allemaal zelf drank mee en stonden al uren voordat de parade begon een feestje te bouwen. Ze hebben hier ook zoiets als in Limburg met prins kiezen en de raad van elf, maar dit heb ik helaas niet meegekregen.

Oke en dan zal ik ook maar es iets over mijn stage vertellen! Ten eerste dat ik het echt een super leuke stage vind. Overal waar je loopt komen wel kindjes op je af rennen, “Tanti, Tanti Jeanine”, om even met je te knuffelen, even je aandacht te krijgen en vooral: om over anderen te klikken. JE krijgt heeeeele verhalen te horen over wat anderen gedaan hebben, in het Papiaments…En dat moet jij dan oplossen! Een hele opgave, maar ik begin het te leren. Vorige week stond ik met Tara voor groep geel, de jongere kinderen. Wat een hel in het begin!!!! Iedereen schreeuwde door elkaar, gooide met spullen, klierde elkaar… We wisten het even niet meer hoor. Maar het is gelukt, ze zijn best lief geweest en wij leefden nog! De dag erna stond ik opeens in mijn eentje voor deze groep… Gelukkig kende ik de kindjes nu wat beter. Ik zei ze dat we een spelletje gingen spelen: wie het langste stil kon zijn! Ik telde tot 3 en…….. ze waren stil!!! Zelf was ik helemaal verbaasd en toen de vaste Tante de klas binnen kwam was zij nog veel verbaasder! Haha, haar gezicht! Dit was een mooi moment, een moment waar ik stiekem wel een beetje trots op ben.

De dagen van stage hebben wel een beetje dezelfde opbouw steeds. De kinderen worden met busjes van school gehaald. De kinderen van de school om de hoek halen wij op. Dit is al een hele opgave, het is maar 1 straat, maar voor je al deze kleine (eigenwijze) kindjes allemaal mee hebt ben je wel even verder! Heel leuk om te doen. Als iedereen er is krijgen ze een broodje en een bekertje limonade. Hierna is het tijd voor huiswerk, het project (vorige weken Valentijn, hierna geloof ik het oogstfeest) en dan is het tijd om te spelen. Klinkt als een vaste routine elke dag, maar het is elke keer anders. Ze barsten van de energie! Het is in ieder geval heel leuk.

Zo dit waren een beetje mijn hoogtepunten van de afgelopen tijd. Ik heb héél veel niet verteld maar dat komt allemaal nog wel! Het begint nu veel te warm te worden op mijn kamer dus ik ga het voor nu hierbij laten :).

Tot de volgende keer, Ayo!

(De foto’s staan trouwens allemaal door elkaar van de dolfijnen, christoffelberg, carnaval en stage, maar ivm super slecht internet op mijn laptop ben ik allang blij dat ze erop staan!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2015

Suriname, deel 2

29 April 2015

Suriname (eerste deel)

15 April 2015

Before Suriname

19 Februari 2015

Hoogtepunten

09 Februari 2015

Mijn eerste dagen op Dushi Korsou
Jeanine

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3338

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: