Mijn eerste dagen op Dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jeanine Rongen - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen op Dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Jeanine Rongen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen op Dushi Korsou

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

09 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia, Bon Seman!

Waar ik van te voren dacht dat ik niet genoeg te vertellen had om een blog mee te vullen zou ik nu zo een boekwerk kunnen typen! Maar wees maar niet bang, ik zal het binnen de perken houden ;)

Na een lange vlucht kwamen we donderdag rond 18 uur op het vliegveld aan. De warme lucht kwam je meteen tegemoet, heerlijk! Met een groep meiden gingen we op zoek naar de koffers, veel te veel om te dragen! Dat werd dus zo’n karretje gebruiken. Ik kwam de heuvel niet op, zo volgeladen was het! Er kwam meteen een Antilliaanse man aangerend om mij te helpen. Dat was een goede eerste indruk .

Oke, ik merk nu al dat ik alles in detail wil gaan vertellen maar dan wordt het echt te lang, dus voor details: app of skype me maar :D Ik heb best oke wifi hier, ik heb op mijn kamer nog wifi van de appartementjes achter mij, heb ik super veel geluk mee! En verder is op veel stranden/zwembad wifi, maar die doet het niet altijd.

Na de aankomst op het vliegveld werden we in kleine busjes naar Wereldstage gebracht. Moet je je dus voorstellen, allemaal vermoeide studenten, met veel te veel bagage in net wat te kleine busjes. Heel gepuzzel maar het kwam helemaal goed! Na een borreltje werden we naar de huisvesting gebracht. Hier kwam de soort van huisbaas me wat regels vertellen, om een handtekening vragen en de sleutels afgeven. Nadat zij weg was kwam me eindelijk het besef wat ik nu eigenlijk ga doen: een half jaar aan de andere kant van de wereld (en ja het is hier echt anders) vertoeven terwijl ik ook nog even stage moet lopen! Dit was toch wel een beetje een klap en ik vond het errug spannend! Maar na een goede nachtrust en toen het zonnetje weer scheen bekeek ik het weer positief. Ik ben op een prachtig eiland, met prachtige stranden, super leuke mensen en een hele mooie (denk ik) stage.

Ik woon in een groot studentenhuis met 3 verdiepingen en op elke verdieping 10 mensen. Naast ons huis zijn er meer studentenhuizen, appartementjes, kleinere huisjes, studio’s, allemaal studenten in 1 straat dus. Heel gezellig, je loopt het huis uit naar de patio of de kiosk en er zijn altijd mensen om even mee te kletsen. Het was wel even wennen met zo veel mensen, maar ik denk dat dit alleen maar positief is 

De eerste dag (vrijdag) moesten de mensen die er al waren natuurlijk gewoon naar stage. De enige die vrij waren, waren de nieuwelingen. Dat werd een hele ontdekkingstocht naar het zwembad (Saint Tropez), maar toen we er eenmaal waren….. wow! Echt prachtig!! Foto’s volgen nog, mocht je je nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen zoek het maar op op Google. Maar pas op: jaloersheid gegarandeerd!
Hierna heb ik met een groepje meiden meegegeten en toen was het tijd voor het grote feest waar iedereen al maanden over werd gespamd op facebook, Project X. Ik kan hier heel gedetailleerd over gaan vertellen, maar laten we het erop houden dat het een mooi feestje was! De jetlag zat me nog wel een beetje in de weg om 100% te genieten, maar er komen nog genoeg feestjes geloof ik zo. Het was in ieder geval een mooie eerste avond op het eiland.

Zaterdagochtend was iedereen een beetje sloom en kwam het wat langzamer op gang (ha-ha). Een hele grote groep ging naar Zanzibar, een heel mooi strand. Hier moet ik nog even bijzeggen dat ik gereden heb en wat was dat leuk! Even spannend maar ik kan nu zeggen dat ik gereden heb op Curaçao, met blote voeten! En voor als er collega’s meelezen, het ging allemaal goed en ik ben niet op de busbaan beland . Na een dag lekker chillen en gezwommen te hebben (ja zelfs ik! Het is hier zo helder dat ik niet bang hoef te zijn dat er stiekem een kwalletje of visje aan mijn tenen gaat knabbelen), begon om 5 uur happy hour. Dit was het startsein van een gezellige avond. Mooie zonsondergang gekeken, kletsen bij het water en dansen op hele fijne muziek. Dit bevalt me wel.

Zondag werd ik eindelijk een beetje uitgerust wakker, die jetlag overwin ik wel! Samen met twee andere meisjes die ook donderdag aankwamen, Jeanine en Michelle, ging ik op zoek naar de supermarkt. Heel anders dan hier, maar vrijwel alles te krijgen wat je wil, zelfs pindakaas :D.

Hierna begon ons avontuurtje, we wilden naar Playa Lagune (ook deze moet je maar eens even opzoeken…) met 7 meiden. Dat liep iets anders dan verwacht! Halverwege stopte de andere auto opeens op een vreemd zijweggetje, wat was er aan de hand? De auto hield ermee op en er kwam rook uit de motor. Wij met 7 meiden hadden natuurlijk geen idee wat dit kon zijn. Een stukje verderop stond een groepje Antillianen te chillen, we moesten hun wel om hulp vragen. Wij allemaal uitstappen voor het geval er iets zou gebeuren, met z’n tweeën op ze afgelopen en maar gewoon vragen. We hadden zo’n geluk dat ze voor de lol een beetje aan de auto aan het sleutelen waren, zij wisten vast wel wat er aan de hand was! De motor bleek oververhit te zijn en er zat geen olie meer in (? Zoiets in ieder geval). De jongens bleken super aardig en behulpzaam te zijn, samen naar de winkel om olie te kopen, water erbij gooien om af te laten koelen en ondertussen gewoon een praatje maken. Wat een geluk hadden wij dat we net bij hun waren gestrand! Uiteindelijk zijn we nog wel paar uurtjes op het strand geweest, hier hebben een aantal anderen zeeschildpadden zien zwemmen, wow. Na een paar uurtjes gingen we naar huis, lekker douchen en eten met een groepje (weer zelf gemaakt) en daarna gingen we naar een feestje bij Mambo Beach. Ik had me laten vertellen dat dit de leukste avond van de week is en tot nu toe ben ik het hier helemaal mee eens! Er waren heel veel andere stagiaires uit de straat maar ook veel locals. Lekker dansen op het strand op hele chille muziek, yes! Hier zijn we nog met een echte bn-er (ahum) op de foto geweest: Dries Roelvink. Zijn zoon, Ruud, neemt hier namelijk een of andere realityshow op en kwam een uurtje draaien. Eerlijk is eerlijk, hij kon het stiekem best wel goed! We zijn helemaal tot het einde blijven dansen, het was echt een hele leuke avond.

Naast al deze gezelligheid en zon ben ik hier natuurlijk ook voor school, ik ga stage lopen bij Amigunan di Cristo. Hier kan ik nog niet echt over vertellen want ik ben er nog niet geweest. Vandaag zou ik introductie hebben, maar ik hoorde van Tara (huisgenootje en medestagiair daar), dat ze vandaag dicht zijn. Jep, ik ben in Curaçao en afspraken gaan hier net wat anders. Nu heb ik grote kans morgen de introductie, waardoor ik een extra dagje naar het strand kan. Dit is dan ook wat ik nu ga doen, de blog is wel lang genoeg denk ik zo ;)

Geniet van het lekkere weertje daar, ik zal proberen of ik wat warmte en zon die kant op kan sturen! We hebben hier tenslotte genoeg :D

Ayoooooo

  • 09 Februari 2015 - 19:10

    Francien:

    Hallo Jeanine zonder Google en zonder foto's zou al jaloers worden. Ik kijk al uit naar de volgende blog. Geniet van je stage. En van het eiland........
    Gr francien

  • 09 Februari 2015 - 19:44

    Heleen:

    Ha muis wat een heerlijk verslag....idd jaloers zonder foto's dus wat er gebeurt als ik díe zie??!! Nou gewoon, we komen ook even met de vlieger die kant op haha. Kijk al uit naar volgende verhaal.. ;)

  • 09 Februari 2015 - 20:07

    Sil:

    Ha Jeanine! Dat klikt als een heerlijk begin van je avontuur! En ja....om jaloers te worden heb je geen foto's nodig ! Al kan ik niet wachten om die te zien ! Geniet en tot blogs ! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2015

Suriname, deel 2

29 April 2015

Suriname (eerste deel)

15 April 2015

Before Suriname

19 Februari 2015

Hoogtepunten

09 Februari 2015

Mijn eerste dagen op Dushi Korsou
Jeanine

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 3335

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: